Vårt ansvar

Alle hos PURINA® er aktivt engasjert i å gjøre en positiv forskjell i livet til både kjæledyr og eiere. Men vi tror også at vi bare kan gjøre det ved å leve opp til ansvaret vi har til samfunnet som helhet.

Som en del av Nestlé, verdens ledende ernærings-, helse- og velværeselskap, følger vi Nestlé Corporate Business Principles. Disse krever at vi opptrer ærlig, med integritet og respekt for lover, forskrifter og selskapets retningslinjer. Dette kaller vi etterlevelse. Etterlevelse er grunnlaget for hvordan vi driver virksomheten og er et ufravikelig krav til alt vi gjør.

Vi har som mål å glede forbrukerne med smakfull, næringsmessig balansert fôr til kjæledyrene deres, og tilby produkter som er anskaffet på en ansvarlig måte og som tar vare på miljøet for framtidige generasjoner.

Miljøvern

Å beskytte miljøet (ofte kalt bærekraft) er sentralt i alt PURINA driver med. Vi er kontinuerlig på jakt etter nye måter å minimere miljøpåvirkningen vår på, samtidig som vi skal fortsette å levere produktkvaliteten du som forbruker har glede av.

Vi har allerede gjor store framsteg når det gjelder å spare vann, redusere energiforbruket, minimere avfallsmengden vi sender på fyllinga, og finne nye måter å pakke og transportere produktene våre mer effektivt på.

Å skape felles verdi

Som kollegene våre i hele Nestlé ønsker vi å gå enda lengre enn å bare følge nasjonale lover og internasjonale forskrifter. Vi ønsker å gå enda lenger enn bare å handle på en bærekraftig måte. Vi ønsker å skape felles verdi. Å skape felles verdi bygger på et sterkt grunnlag av prestasjoner innen bærekraft og etterlevelse.

Det vil si å identifisere de områdene der vi kan bruke styrkene våre og ekspertisen vår så det ikke bare kommer virksomheten vår til gode, men hele samfunnet, og samarbeide tett med andre interessenter for å oppnå maksimal effekt. For oss i PURINA er nøkkelområdene der vi tror vi kan ha størst innvirkning, dyreernæring og dyrevelferd. Ettersom prosjektene vi arbeider med, begynner å bære frukter, vil vi dele resultatene med deg.

Å skape felles verdi vil også si å tenke langsiktig – på hva som er i best interesse for virksomheten, de ansatte, kundene og kjæledyrene deres, forretningspartnere, lokalsamfunnene vi opererer i, og videre alle andre.

Hos PURINA tar vi ansvaret vårt alvorlig.